Biodyzelinas iš kavos tirščių

Autorius: dievas.eu

Mokslininkai iš Nevados valstijos (JAV) praneša, kad panaudoti kavos tirščiai gali būti naudojami kaip pigi, gausi ir aplinkai draugiška žaliava biodyzelino kurui gaminti naudojama automobilių varomajai jėgai kurti.

XIX amžiuje dyzelinio variklio išradėjas vokietis Rudolphas Dieselis pademonstravo, kad važiuoti galima ir maistui naudojamu augaliniu aliejumi.

Kavos tirščių kuro pagrindas yra labiau stabilus nei tradiciniai biodyzelinai, nes kava turi aukštą antioksidantų kiekį. Mokslininkai skaičiuoja, kad procesas gali daryti daugiau nei 8 milijonų dolerių pelną kasmet vien Jungtinėse valstijose. Jie planuoja įkurti mažą pradinę gamyklėlę gaminti ir testuoti eksperimentinį kurą ateinančius 8 mėnesius. Ir ši mokslininkų idėja jau veikia praktikoje - amerikiečiai sukonstravo buitinę gamyklėlę, per dieną dyzelinu paverčiančią 19-26 kg kavos tirščių iš kurių yra gaunama apie 4 litrai degalų. Nors vienam tokio dyzelino litrui išgauti reikėtų 5-7 kg kavos tirščių, jo kaina nesiektų nė 0,25 USD.

Žinoma, dėl didelio dyzelino gamybai reikalingų kavos tirščių kiekio, tokia veikla apsimokėtų nebent kavinių tinklams ar kitiems daug tirščių turintiems vartotojams. Įsivaizduokite, Čili picos biodyzelinas. Tačiau skaičiuojant, kad amerikiečiai per metus suvartoja apie 7 mln. tonų kavos, iš jos tirščių teoriškai būtų galima pagaminti iki 1,3 mlrd. litrų dyzelino. Dyzelinu galima paversti 10-15 % kavos tirščių.

Kavos augintojai kasmet užaugina daugiau nei 16 bilijonų svarų kavos visame pasaulyje. Panaudota kava ir tirščiai lieka nuo visų rūšių kavos gaminimo būdų espresso, cappuccino etc. Mokslininkai paskaičiavo, kad panaudota kava gali pridėti papildomus 340 milijonus biodyzelino galonų pasaulio kuro tiekimui.

Džiugi naujiena, kad automobilis skleis kavos kvapą pradžiugintų ne vieną, bet turbūt ši kuro rūšis taip pat neleidžia ir užmigti prie vairo.

Biodyzelinas yra sparčiai auganti rinka. Specialistai spėja, kad iki 2010 metų metiniai pasaulio biodyzelino gamybos kaštai pasieks 3 bilijonus galonų. Kuras gali būti gaminamas iš sojos aliejaus, palmių aliejaus ir kitų daržovių aliejaus, gyvulinių taukų, ir net iš bulvyčių kepimo aliejaus perdirbant iš greito maisto restoranų. Biodyzelinas gali būti naudojamas kaip priedas prie dyzelino ir taip pat kaip vienintelis kuras kaip alternatyva dyzeliniuose varikliuose.